23.10.2014

Elämänpiiri

Niin,






Paikkakunnan myymälän remontti on valmis, ja asiakaskin sai kahvia juodakseen. Joku oli kännissä näin sen itkeneen mutta se olikin kauan sitten.

Lattialaatat oli vaihdettu vaaleammaksi pois siitä entisestä punertavasta. Kattopanelit uusittu ja kaikki valaisimet korvattu pitkillä LED-putkilla. -energiansäästöä. Myös kalusteet oli uusittu mutta aivan samanlaisiin.  Kärryparkin seinää oli tukevoitettu, siinähän oli toisaalla se tragedia.

Toisaalta ulkopuolelta jo aiemmin oli kaivettu seinänvierustat auki ja  salaojat vaihdettu, olisikohan joku tuollainen viemäri- tai salaojaongelma ollut kuitenkin se perussyy kun lattiatkin piti piikata kokonaan pois?

Suuri ero sisäänkäynnissä jossa ennen oli oma putki ja tuulikaappi sisäänmeneville ja ulostuleville. Nyt jos unohtaa ottaa kärryn sisäänmennessään ei tarvitse enää kiertää koko myymälää ja kulkea läpi kassajonojen päästäkseen sen hakemaan.

Vaikutti että jotenkin oli käytävistä saatu leveämpiä. Ruuhkaa tulee tietysti kun hyllyjä täydennetään ja trukkilavalla huristellaan sekä tyhjiä pahvipakkauksia kerätään pois. Kertaakaan ei kuulunut vielä se kuulutus "kassoille tarvitaan henkilökuntaa tai esimiestä kaivataan kassoille".

Ärsyttävimmistä ärsyttävin kuulutus varmaankin myyjän kannalta jos juuri olet päässyt hyllyn täytön alkuun ja eikun jätät tavarat siihen ja lampsit kassalle.

6 kommenttia:

Sanna kirjoitti...

Oon joskus aatellu, että kun ne kuuluttaa "kassoille tarvitaan henkilökuntaa" meen sinne kysyyn, että mihin saa ilmoittautua töihin.

Rantakasvi kirjoitti...

Ja se on aina se sama monotoninen nauhotettu ääni.

Murphy kirjoitti...

Sikäli outoa että se informaatio on tarkoitettu vain muutamalle myyjälle mutta paljon suurempi joukko asiakkaita joutuu sitä kuuntelemaan.

Toisissa kaupoissa on jokin muu systeemi, joskus kuulutetaan etunimellä ja joskus taas jotain varakassaa. Kassahenkilöt ei niissä juurikaan tee muita avustavia tehtäviä.

Sanna kirjoitti...

Aiemminhan se oli se ruma töräytys vain merkkinä, että tarttee tulla kassalle, mutta ilmeisesti se ei ollu kaikille sopiva ääni. Pelkälle kassalle oli eri tööttäykset kuin esimiehelle.

Jotain piripirikelloja oon muissa kaupoissa kuullu käytettävän.

Murphy kirjoitti...

Niin,

Josko olisi ikävä ihminen ja pääsisi hakkeroitumaan niihin kuulutuksiin tai summereihin voisi laittaa satunnaisesti kerran päivässä tulemaan seuraavan viestin kun joku painaisi kutsunappia:

"kassoilla on jonoa, tulkaa myyjät pois sieltä tupakalta, täällä pitäisi tehdä töitä eikä vaan röökiä vetää posket lommollaan"

ja lopuksi vielä kannustuksena:

" ja sitten kotiin lähtiessänne ette varasta niitä niitä kuivia sämpylöitä itsellenne, ne on varattu sikalalle"

Äijä kirjoitti...

Minä olen käynyt Lidlissä eli täkäläisittäin "Liris" vasta pari, kolme vuotta, ihan yksinkertaisesti havaittuani paistopisteen erinomaisuuden. Kuulemma Puolassa tehdään niiden leivonnaisten esityö, täällä Uudessakaupungissa vain otetaan pakasteesta ja paistetaan.

Liekö moraalista, epämoraalista vai mitä, mutta kukkaro sanelee kyllä ostoskäyttäytymisen.

Höyryjuna ja asema.

Niin, Humppila- Minkiö- Jokioinen kapearaiteinen lähti talvitauolle.