27.3.2013

Mystinen kapine

Nyt kun tolppaihmiset ovat taistelleet koko pakkaskauden ajastinkellon ohjelmoinnin kanssa, on aika kertoa miten sitä pitäisi lukea.






Kuva suurenee klikkaamalla.

Ensinnäkin tuosta keskellä olevasta pikkunupista saa asetettua kellonajan. Sen tulisi näyttää samaa aikaa kuin rannekellosi. Tässä tapauksessa se on puoli kuusi aamulla. Jos on ollut sähkökatkos tai kesä-/talviajan muutos, kierrä nupista vain myötäpäivään. Aika tulee osua tuon kulmassa olevan valkoisen nuolen kohdalle.

Tässä ajastinkellomallissa sähköä tulee vain kaksi tuntia kerrallaan. Ajastettaessa sinun tulee ajatella milloin olet lähdossä liikenteeseen 24h:n aikana.

Uloimmaisessa kehässä näet kaksi kolmiota, punainen ja vihreä. Kierrä kehää myötäpäivään kunnes punainen kolmio osoittaa aikaa jolloin olet lähdössä, auto on silloin lämmin parin tunnin hehkutuksen ansiosta.

Tässä tapauksessa varttia vaille kolme iltapäivällä.

Jos kierrät täyden kierroksen huomaat miten kytkimet ronksuvat ja antavat pientä vastetta kiertosuuntaan vasten, älä välitä siitä. Voi myös jollakin sähkölaitteella testata onko tolpassa ylipäätään virtaa, kun kierrät vihreän ja punaisen kolmion  valkoisen kolmion väliin.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hyvä että valaisit sillä monella tuo on hakusessa vaikka ajastimia on ollut jo kauan. Tosin niitä tulee koko ajan markkinoille uusia mutta perusperiaatehan pysyy samana.

Murphy kirjoitti...

Niin.

Googlen yksi suosittu haku on ajastinkello. Tämä on vanha malli jota myydään varaosina edelleen.

Viljasen Esko haastattelee Pelliniemen Juhoa

  Simolasta Kalsun kankaalle ja alkuasukkaita haastattelemaan. Simolan Oskari Papalla oli kaivossaan varastoituna erinomaista sahtia ...