Niin,
Kanavien kaupungissa on siltoja ja useimmat kapeita joista vain tuk-tukit mahtuvat, toiset on valjastettu myyntibasaareiksi.
Ja sitten on vaatimattomamman näköisiä laituriterminaaleja.
21.12.2015
20.12.2015
Prince Palace
Niin,
Jos tehdään niin tehdään marmorista ja jalopuusta. Siis oudolta se varmaan tuntuu paarialuokkaan kuuluvasta henkilökunnasta jos valtio ei tue heitä mutta joillakin on varaa rakentaa hulppeasti. Ovenavaajat välikerroksissakin ja aamiaistilassa hovimestari kulki ja tarkkaili henkilökunnan aktiviteettejä.
Tälläisen lihavan buddapatsaan olisi suomalaisetkin osanneet tehdä suomen asemasodan aikana -puhdetöinä.
Jos tehdään niin tehdään marmorista ja jalopuusta. Siis oudolta se varmaan tuntuu paarialuokkaan kuuluvasta henkilökunnasta jos valtio ei tue heitä mutta joillakin on varaa rakentaa hulppeasti. Ovenavaajat välikerroksissakin ja aamiaistilassa hovimestari kulki ja tarkkaili henkilökunnan aktiviteettejä.
Tälläisen lihavan buddapatsaan olisi suomalaisetkin osanneet tehdä suomen asemasodan aikana -puhdetöinä.
19.12.2015
Bangkok katukalaa
Niin,
Kalan käsittely ja kauppa tapahtui paljolti ulkotiloissa. Oli myös yksi mies joka kuli polkupyörällä ja myi kuivattua kalaa. Ostaja kun ilmaantui niin hän mankeloi sen kalan littanaksi käsipelillä.
Hotellin parvekkeelta avautuva näkymä kertoi karulla tavalla ahtauden. Tuo osa li pääosin hedelmien ja juuresten tukkukauppoja.
Toisessa suunnassa alkoi heti vanhojen rakennusten jälkeen uudempaa rakennuskantaa.
Kyllähän tuonne sitä populaa mahtuu.
Kalan käsittely ja kauppa tapahtui paljolti ulkotiloissa. Oli myös yksi mies joka kuli polkupyörällä ja myi kuivattua kalaa. Ostaja kun ilmaantui niin hän mankeloi sen kalan littanaksi käsipelillä.
Hotellin parvekkeelta avautuva näkymä kertoi karulla tavalla ahtauden. Tuo osa li pääosin hedelmien ja juuresten tukkukauppoja.
Toisessa suunnassa alkoi heti vanhojen rakennusten jälkeen uudempaa rakennuskantaa.
Kyllähän tuonne sitä populaa mahtuu.
Bangkok on joen ja kanavien kaupunki
Niin,
Kanavat ovat ikiaikainen kulkureitti monessakin kulttuurissa. Hotellimme vieressä oli myös kanava tai kanavia ja niissä ei ollut ruuhkaa. Mitään yksityisliikennettä niissä en nähnyt.
Kanavat eivät lemunneet mutta vesi näytti viemärivedeltä. Tässä kanavassa en nähnyt liikennettä.
Täydenkuun juhlan aikaan paikalliset täyttävät joen styroxlautoilla kelluvilla kynttilöillä. Seuraavana aamuna oli patopaikoissa ruuhkaa.
Virtaava vesi näyttikin sitten selkeämmältä.
Ihan hotellin vierestä lähti ja tuli tilavat vesibussit jatkuvana liikennevirtana.
Kanavat ovat ikiaikainen kulkureitti monessakin kulttuurissa. Hotellimme vieressä oli myös kanava tai kanavia ja niissä ei ollut ruuhkaa. Mitään yksityisliikennettä niissä en nähnyt.
Kanavat eivät lemunneet mutta vesi näytti viemärivedeltä. Tässä kanavassa en nähnyt liikennettä.
Täydenkuun juhlan aikaan paikalliset täyttävät joen styroxlautoilla kelluvilla kynttilöillä. Seuraavana aamuna oli patopaikoissa ruuhkaa.
Virtaava vesi näyttikin sitten selkeämmältä.
Ihan hotellin vierestä lähti ja tuli tilavat vesibussit jatkuvana liikennevirtana.
18.12.2015
Bangkok liikenne ja Runkkasen Routi
Niin,
Kaupungissa on ruuhkaa ja siksi kait Tuk-Tukit ovat täällä kapeampia ja kolmipyöräisiä.
Päivällä liikenne ei vielä ihan mahdotonta ole mutta aamulla ja illalla tiet ovat tukossa.
Krung Kasem Road
Välillä ehkä rytisee kun ihan keskikaupungilla myytiin auton kappaleita.
Toisaalta joissain paikoissa on tilaa vaikka panna maate.
Kuninkaan syntymäpäivät lähestyivät ja siksi joka paikassa myytiin keltaisia paitoja, niitä oli kymmenin tuhansin näillä nurkin ja koko maassa miljoonia. Jalkakäytävät oli otettu surutta kaiken tavaran myyntipisteiksi.
Kaupungissa on ruuhkaa ja siksi kait Tuk-Tukit ovat täällä kapeampia ja kolmipyöräisiä.
Päivällä liikenne ei vielä ihan mahdotonta ole mutta aamulla ja illalla tiet ovat tukossa.
Krung Kasem Road
Välillä ehkä rytisee kun ihan keskikaupungilla myytiin auton kappaleita.
Toisaalta joissain paikoissa on tilaa vaikka panna maate.
Kuninkaan syntymäpäivät lähestyivät ja siksi joka paikassa myytiin keltaisia paitoja, niitä oli kymmenin tuhansin näillä nurkin ja koko maassa miljoonia. Jalkakäytävät oli otettu surutta kaiken tavaran myyntipisteiksi.
17.12.2015
Niin, Bangkok
Niin,
Kun Van saapuu kaupunkialueelle se osuus kestää miltei saman kuin alkumatka. Kaupunkialue on niin laaja ja ydinalueella lisäksi liikennevalot pätkivät liikennettä niin että odotusaikoja on muutama ihan minuuttitolkulla. Kun on tottunut suomen liikenteeseen se tuntuu oudolta ja huomattavasti pidemmältä ajalta kuin kaupunkiasukkaista itsestään.
Maksullinen moottoritieosuus maksaa 50 baht, jonka kuski maksaa käteisellä auton ikkunasta. Kaistoja onkin sitten useita ja risteyskohdissa useissa tasoissa. Olisi se tottumattomalle painajainen josko sattuisi väärän kaistan valitsemaan ja ohi risteyksen menemään.
Victory Monumentille päästiin ja kun taksi tuli, hän ei suostunut mittaria päälle laittamaan, vaan tehtiin könttätarjous joka taisi olla liki neljännes mitä juuri olimme maksaneet 250 km matkasta. Kuski osasi hotelliin hyvin mutta vei meidät konferenssitorniosan ovesta, jolloin laukkujen kanssa piti kulkea hieman outoa reittiä. Vastaanottotiski oli vasta 11-kerros, koska alakerrokset olivat kaikki isoa vaatetukkukauppaa, jossa pienostajatkin haahuilivat.
Siirtomaatyylinen interiööri, sisustus joskin jo hieman kulahtanut majoituspuolen osalta. Suomessa tällä hinnalla pääsee ehkä Varkauden matkustajakotiin .
32 kerrosta ja huoneemme oli 25. kerroksessa. Neljä KONE Oy:n rakentamaa nopeaa hissiä. Toimivat ilman kulkukorttia joten tyhmempikin osasi matkustaa.
Buddaa ja Kuningasta kunnioitettiin yleisissä tiloissa ja tuoretta ruokaa sekä suitsuketta heille tarjoiltiin.
11. kerroksessa oli uima-altaat sekä allasbaari. Oluen hinta kolminkertainen tottumaamme tasoon verraten. Täällä tosin saatiin kuittikin ja ALV sisältyi hintaan. Tuon reunan yli napsin kuvia kylästä ja niitä sitten myöhemmin.
Kun Van saapuu kaupunkialueelle se osuus kestää miltei saman kuin alkumatka. Kaupunkialue on niin laaja ja ydinalueella lisäksi liikennevalot pätkivät liikennettä niin että odotusaikoja on muutama ihan minuuttitolkulla. Kun on tottunut suomen liikenteeseen se tuntuu oudolta ja huomattavasti pidemmältä ajalta kuin kaupunkiasukkaista itsestään.
Maksullinen moottoritieosuus maksaa 50 baht, jonka kuski maksaa käteisellä auton ikkunasta. Kaistoja onkin sitten useita ja risteyskohdissa useissa tasoissa. Olisi se tottumattomalle painajainen josko sattuisi väärän kaistan valitsemaan ja ohi risteyksen menemään.
Victory Monumentille päästiin ja kun taksi tuli, hän ei suostunut mittaria päälle laittamaan, vaan tehtiin könttätarjous joka taisi olla liki neljännes mitä juuri olimme maksaneet 250 km matkasta. Kuski osasi hotelliin hyvin mutta vei meidät konferenssitorniosan ovesta, jolloin laukkujen kanssa piti kulkea hieman outoa reittiä. Vastaanottotiski oli vasta 11-kerros, koska alakerrokset olivat kaikki isoa vaatetukkukauppaa, jossa pienostajatkin haahuilivat.
Siirtomaatyylinen interiööri, sisustus joskin jo hieman kulahtanut majoituspuolen osalta. Suomessa tällä hinnalla pääsee ehkä Varkauden matkustajakotiin .
32 kerrosta ja huoneemme oli 25. kerroksessa. Neljä KONE Oy:n rakentamaa nopeaa hissiä. Toimivat ilman kulkukorttia joten tyhmempikin osasi matkustaa.
Buddaa ja Kuningasta kunnioitettiin yleisissä tiloissa ja tuoretta ruokaa sekä suitsuketta heille tarjoiltiin.
11. kerroksessa oli uima-altaat sekä allasbaari. Oluen hinta kolminkertainen tottumaamme tasoon verraten. Täällä tosin saatiin kuittikin ja ALV sisältyi hintaan. Tuon reunan yli napsin kuvia kylästä ja niitä sitten myöhemmin.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
Viljasen Esko haastattelee Pelliniemen Juhoa
Simolasta Kalsun kankaalle ja alkuasukkaita haastattelemaan. Simolan Oskari Papalla oli kaivossaan varastoituna erinomaista sahtia ...
-
Niin, Nyt vuonna 2019 Laukku Leena on Jämsässä. Alla myös muita julkaisuja. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/75db588e-0711-40c6-bb09-b...
-
Niin, Uskoisin että joka toisessa yli parikymmentä vuotta vanhassa kotitaloudessa on tihkuttava keittiöhana. Vuoto ei ole vaaralli...
-
Niin, Järsön luontopolulla en ollut ennen käynytkään. Parempi mennä polkupyörällä koska Järsöntiellä on ajokielto. Ensin yli moottoritien...