Niin, lentoliikenne ei ole turismissa ainoa päästöjen lähde, on myös liikkuminen kohteessa. Halutaan mennä nopeasti ja Aasiassa ei satsata katalysaattoreihin mutta kaasukäyttöisiä autoja on paljon. Pitkähäntäveneiden moottorit ovat useimmiten vanhoja kuorma-autojen moottoreita.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Aulangon Hugo Park
Niin, Aulangon kauniissa puistossa voi kiipeillä puissa ja laskea vaijeriliukua. Aulangon Hugo Park kolme helpointa rataa. Klikkaa mustan...

-
Tätä ketjua pitänee lukea alhaalta ylöspäin jotta aikajärjestys säilyy. Kuvia klikkaamalla ne suurenevat. 27.11.2020 Niin, kahden identtise...
-
Niin, Uskoisin että joka toisessa yli parikymmentä vuotta vanhassa kotitaloudessa on tihkuttava keittiöhana. Vuoto ei ole vaaralli...
-
Niin, Nyt vuonna 2019 Laukku Leena on Jämsässä. Alla myös muita julkaisuja. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/75db588e-0711-40c6-bb09-b...
1 kommentti:
Lentoliikenteen päästöista puhuessa on yleensä kyseessä kasvihuonekaasupäästöt. Vanha kuorma-auton moottori ei tuota juurikaan enempää kasvuhuonekaasuja kuin uusi. Sen sijaan terveydelle haitallisia päästöjä ne tuottavat paljon, ja niiden puhdistamiseen (hapettamiseen) tarvitaan katalysaattoria. Katalysaattori ei vaikuta hiilidioksidipäästöihin. Ja vanhan tekniikan käyttö uudelleen saattaa olla jopa ympäristöystävällisempää, mitä uuden hiukkasen vähemmän saastuttavan moottorin hankinta.
Lähetä kommentti