Niin, lentoliikenne ei ole turismissa ainoa päästöjen lähde, on myös liikkuminen kohteessa. Halutaan mennä nopeasti ja Aasiassa ei satsata katalysaattoreihin mutta kaasukäyttöisiä autoja on paljon. Pitkähäntäveneiden moottorit ovat useimmiten vanhoja kuorma-autojen moottoreita.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Viljasen Esko haastattelee Pelliniemen Juhoa
Simolasta Kalsun kankaalle ja alkuasukkaita haastattelemaan. Simolan Oskari Papalla oli kaivossaan varastoituna erinomaista sahtia ...
-
Niin, Nyt vuonna 2019 Laukku Leena on Jämsässä. Alla myös muita julkaisuja. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/75db588e-0711-40c6-bb09-b...
-
Niin, Uskoisin että joka toisessa yli parikymmentä vuotta vanhassa kotitaloudessa on tihkuttava keittiöhana. Vuoto ei ole vaaralli...
-
Niin, Järsön luontopolulla en ollut ennen käynytkään. Parempi mennä polkupyörällä koska Järsöntiellä on ajokielto. Ensin yli moottoritien...
1 kommentti:
Lentoliikenteen päästöista puhuessa on yleensä kyseessä kasvihuonekaasupäästöt. Vanha kuorma-auton moottori ei tuota juurikaan enempää kasvuhuonekaasuja kuin uusi. Sen sijaan terveydelle haitallisia päästöjä ne tuottavat paljon, ja niiden puhdistamiseen (hapettamiseen) tarvitaan katalysaattoria. Katalysaattori ei vaikuta hiilidioksidipäästöihin. Ja vanhan tekniikan käyttö uudelleen saattaa olla jopa ympäristöystävällisempää, mitä uuden hiukkasen vähemmän saastuttavan moottorin hankinta.
Lähetä kommentti