Kaikki kuvat suurenevat klikkaamalla.
Venetsiassa tavarat kulki tukkureilta kauppoihin käsintyönnettävillä nokkakärryillä. Kapeat kadut ja massiivinen turistivirta ei salli muunmoista kuljetustapaa.
Latovainiossa maitotonkat kuljetettiin maitolaiturille ja pois laitumelta maitokärreillä. Kaksi pyörää ja työntötanko. Tasapaino keskellä joten erilainen (kevyempi) työntää kuin kottikärryt, -ja isommat pyörät. Samalla välineellä kulki myös vaikkapa jauhosäkit ja heiniä lehmille
Phuketissa on otettu mallia maitokärryistä, toinen pyörä ja työntötanko pois ja kiinnitys sivuvaunuksi skoottereihin. Kokonaisleveys kohtuullinen ja helpompi vekslailla kuin että se olisi skootterin peräkärrynä. Joskus kyydissä on koko perhekin ja joskus sivuvaunu on katoksellinen grillivaunu tai sitten hedelmämyymälä.
Alla olevasta kuvasta näkyy rakenne. Betoniraudasta hitsattu runko ja iskunvaimentimet. Kurasuojana toimii nurinniskoin käännetty ulkorenkaan kappale. Maalattu yleensä hopeamaalilla.
Jos perheessä on pienokaisia, skootteriin voidaan kiinnittää turvaistuin taaperolle.
Polttoainetta saa kait myydä kuka tahansa. Kahviloiden pihalla on 91 oktaanista viskipulloissa. 30 Bahtia per litra eli noin 80 senttiä.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Viljasen Esko haastattelee Pelliniemen Juhoa
Simolasta Kalsun kankaalle ja alkuasukkaita haastattelemaan. Simolan Oskari Papalla oli kaivossaan varastoituna erinomaista sahtia ...
-
Niin, Nyt vuonna 2019 Laukku Leena on Jämsässä. Alla myös muita julkaisuja. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/75db588e-0711-40c6-bb09-b...
-
Niin, Uskoisin että joka toisessa yli parikymmentä vuotta vanhassa kotitaloudessa on tihkuttava keittiöhana. Vuoto ei ole vaaralli...
-
Niin, Järsön luontopolulla en ollut ennen käynytkään. Parempi mennä polkupyörällä koska Järsöntiellä on ajokielto. Ensin yli moottoritien...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti